Candidatii la Primaria Generala si la cele de sector au cheltuit deja 866.200 de euro - suma bruta, fara discount -, pentru publicitatea electorala in presa scrisa, potrivit unui raport al Institutului pentru Politici Publice (IPP), realizat dupa primele 20 de zile de campanie.
Analiza IPP - preluata de Business Standard - arata ca reprezentantul PD-L, Vasile Blaga, a cheltuit pana in prezent cel mai mult in campania pentru Primaria Capitalei - 269.866 de euro pentru publicitatea in presa scrisa, suma la care se adauga 12.000 de euro in precampanie. Liberalul Ludovic Orban a cheltuit 84.941 de euro plus 22.013 euro in precampanie, pesedistul Cristian Diaconescu - 86.218 euro, reprezentantul PIN, Cozmin Gusa, - 14.062 de euro plus 24.065 de euro in precampanie, iar independentul Sorin Oprescu - 10.517 euro. "La aceste sume se adauga suma de 108.636 de euro cheltuiti inainte de startul oficial. Sumele prezentate de IPP nu includ insa reducerea de care au beneficiat candidatii, la cumpararea spatiului publicitar.
Conform acelorasi surse, pretul unui concert organizat de candidatii pentru Primaria Capitalei in perioada de campanie depaseste suma de 10.000 de euro, in functie de artistii invitati, iar promovarea pe internet - site-uri, bloguri de campanie - costa aproximativ 80-90.000 de euro. Toate cheltuielile de campanie s-ar putea ridica la un milion de euro pentru principalii candidati la Primaria Capitalei.
"Eu cred ca vom avea cheltuieli in jur de un milion de euro in toata campania electorala", a spus candidatul PD-L, Vasile Blaga, invitat la o dezbatere. "Daca un vot costa intre trei si cinci euro, si eu mi-am stabilit ca obiectiv minimum 300.000 de voturi, asta inseamna ca ma va costa cam 900.000-1.000.0000 de euro", a aratat Orban, in cadrul aceleiasi dezbateri.
Pesedistul Cristian Diaconescu a fost singurul care nu