Cotidianul generalist american a introdus, de luni, plata pe conţinutul online, însă rămâne de văzut câţi dintre cei peste 13 milioane de vizitatori vor fi dispuşi să plătească pentru acest produs. Costurile unui abonament la nytimes.com variază între 15 şi 35 de dolari pe lună în funcţie de varianta dorită, web, mobil sau tabletă.
Puţine publicaţii online din întreaga lume au îndrăznit să ceară cititorilor bani pentru a fi vizitate. La început, ideea nebunească a fost propusă de magnatul media Rupert Murdoch, care deţine imperiul News Corporation. Astfel, cotidianul economic „The Wall Street Journal", parte a News Corporation, funcţionează de ani buni doar pe bază de abonament. Totuşi, „The Wall Street Journal" este o publicaţie premium, de nişă, adresată oamenilor de afaceri dispuşi să plătească pentru aşa ceva.
Citiţi şi:
Cum să citim ziarele online: gratuit sau cu plată?
Întrebarea este cum va funcţiona un ziar generalist cu un asemenea model? Un exemplu ar fi o altă publicaţie americană, „Newsday", care la finele lui 2009 a investit patru milioane de dolari pentru a introduce varianta cu plată.
Vizitatorii site-ului puteau citi doar câteva paragrafe din articolele site-ului, iar pentru a vedea varianta integrală trebuiau să plătească cinci dolari pe săptămână sau 260 de dolari pe an. Trei luni mai târziu, ziarele americane scriau că doar 35 (da, 35!) de persoane se abonaseră la ziarul online. La mai bine de un an după ce a fost introdusă plata online, „Newsday" încă funcţionează pe acest model, dar cifrele nu sunt cunoscute încă. Cert este că, potrivit datelor trafficestimate.com, site-ul are puţin peste 600.000 de vizitatori unici pe zi.
Mai nou, publicaţia „New York Times" a introdus, luni, plata pentru conţinutul online la nivel mondial, după ce a testat formula în Canada începând cu 17 martie, şi plănuieş