Primul combi veritabil al Hondei Civic nu doar că arată SF, liniile de design promovate putând fi puse într-o paralelă cu arta origami ori caligrafia japoneză, ci are şi cel mai mare portbagaj din segmentul breakurilor compacte.
Lansată la Frankfurt, versiunea de serie Civic Tourer are consola spate elongată cu 18 cm, în vreme ce distanţa între axe a rămas pe loc. Curburile aripilor, bombeurile lateral-spate precum şi linia de centură cocoţată au contribuit la obţinerea unui spaţiu destinat bagajelor demn de toată lauda. Astfel, standard, acesta măsoară 624 litri, iar datorită unui compartiment secret, sub podea mai încap două valize de dimensiuni medii. Prin comparaţie directă, referinţa de până acum, şi anume cărăuşul din Wolfsburg (VW Golf 7 Variant) pune la dispoziţie 605 litri cu încărcătura de bagaje stivuită până la nivelul celei de-a treia perechi de geamuri laterale, în vreme ce Octavia Kombi 2013 oferă 610 litri.
Sub designul futurist, prin rabatarea banchetei, Honda Civic Tourer înghite hectare de spaţiu, până la 1.668 de litri, în vreme ce Golf Variant se remarcă prin 1.620 de litri. Doar noul break Octavia depăşeşte capacitatea utilă maximă cu 72 de litri (1.740 de litri). Marginea de încărcare a breakului Civic Tourer a fost coborâtă cu 13,7 cm faţă de hatchback-ul în cinci uşi din care derivă. Sistemul Magic Seats oferă un nivel de versatilitate impresionantă, maximizând utilizarea volumului interior.
Pe plan mecanic, nicio surpriză. La debut sunt disponibile două motorizări, un benzinar de 1.8 i-VTEC cu 142 CP (174 Nm) şi revelaţia diesel 1.6 i-DTEC cu 120 CP (300 Nm), ambele venind standard cu o cutie manuală în şase rapoarte, opţional la unitatea pe benzină urmând a se putea bifa o cutie de viteze secvenţială.
Honda Civic Tourer este la fel de plăcută la interior pe cât arată de avangardist la exterior. Aici japonezii au mers pe