După un an de la inaugurarea lucrărilor de la Basarab, firma care face lucrarea Primăriei toarnă pilonul principal al pasajului. Pe acesta vor fi aşezaţi cei doi stâlpi ai podului.
După un an de la inaugurarea lucrărilor de la Basarab, firma care face lucrarea Primăriei toarnă pilonul principal al pasajului. Pe acesta vor fi aşezaţi cei doi stâlpi ai podului. "Pentru realizarea lui, se folosesc astăzi 9.000 tone de beton şi s-au folosit peste 900 de tone de armătură.
Această lucrare se va fi termina în primăvara anului 2008, în timp ce termenul de finalizare a pasajului este martie 2009", spune directorul Direcţiei de Infrastructură şi Servicii Publice din Primăria Capitalei, Gheorghe Udrişte.
Lucrare scumpită de trei ori
După ultima reevaluare a costurilor, valoarea totală a acestui proiect este în prezent de 225 milioane de euro, preţul pasajului modificându-se astfel de trei ori de la începerea proiectului. Conducerea municipalităţii recunoaşte că mai sunt încă probleme cu exproprierile. "Suntem în proces cu patru dintre proprietari. Vom continua lucrările şi aşteptăm decizia instanţei", a spus primarul general Adriean Videanu.
Podul Basarab va prelua în jur 5.000 de vehicule pe oră în perioadele de vârf, construcţia pasajului rezolvând, potrivit specialiştilor municipali, situaţiile "conflictuale" de trafic de la sol din zona Gării de Nord şi a zonei Grozăveşti. Vor fi descongestionate astfel şi intersecţiile Calea Griviţei-Titulescu, Dinicu Golescu-Şoseaua Orhideelor, Calea Plevnei-Şoseaua Orhideelor-Calea Giuleşti şi Splaiul Independenţei-Şoseaua Grozăveşti.
La pasajul rutier dintre Şoseaua Nicolae Titulescu şi Podul Grozăveşti, lucrează acum peste o mie de oameni. Pasajul va avea o lungime de 1,9 kilometri, o lăţime maximă de 44,5 metri în zona staţiei de deasupra gării Basarab şi o lăţime de 25,5 metri pe restul pasaju