„Bună ziua, aţi sunat la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti. Pentru o continuă îmbunătăţire a calităţii serviciilor noastre, vă anunţăm că apelul dumneavoastră poate fi înregistrat. Continuarea convorbirii reprezintă acceptul dumneavoastră".
La acest mesaj, transmis de un robot telefonic de la Tel Verde 0.800.800.951, din sediul de pe strada Gheorghe Ţiţeica, se reduce răspunsul primit de contribuabilul care sună la Casa de Asigurări de Sănătate Bucureşti pentru a afla, de exemplu, de ce documente are nevoie pentru a încheia un contract de asigurat cu Casa. Telefonul sună apoi de câteva ori şi, după doar câteva secunde, răzbate din receptor enervantul ton de ocupat.
La un alt telefon, de data aceasta la Departamentul Adeverinţe Asiguraţi, încercarea de a afla un răspuns se loveşte de un anunţ la fel de descurajant: „Destinaţia apelată este ocupată. Vă rugăm reveniţi". Oricât ai reveni, răspunsul este însă acelaşi.
Dacă vei căuta ajutor la celălalt sediu al CSAMB, de pe Calea Floreasca, nu-l vei găsi. Vei afla însă că „angajaţii de la sediul din Ţiţeica nu răspund la telefon în timpul programului".
„Dacă ştiţi mai bine decât mine, nu mai sunaţi!"
Pentru a afla ce documente îţi trebuie, mai ai o şansă: sediul central al Casei Naţionale de Sănătate. Salvarea ar putea veni de aici, dar, sigur, nu de la Departamentul Relaţii cu Publicul, unde intră direct tonul de ocupat. Îţi răspunde însă cineva la Relaţii cu Presa: „Aveţi nevoie de o hârtie fiscală pe ultimii 5 ani de la circa financiară, de o copie a buletinului şi cam atât. Da, atât".
Dacă lista ţi se pare neverosimil de scurtă, mai ales dacă ai mai avut de-a face direct cu birocraţia instituţiilor publice, mai cauţi o sursă şi revii la numărul Tel Verde. În sfârşit, insistenţa îţi este răsplătită şi te întâmpină vocea plictisită a unui angajat. Lista de documente