Chiar dacă brandul de țară al României nu s-a bucurat de succes în afara granițelor țării, înăuntrul acestora, poate fără intenție, s-a împământenit ideea explorării grădinii Carpatice.
De la riviera Mării Negre până la mănăstirile din Bucovina, atracțiile turistice ale țării au început să fie descoperite și de cei care și-au trăit întreaga viață în România. Rezultatul: numărul turiștilor a crescut anul trecut cu aproape 10% față de 2011, ajungând la 7,6 milioane, din care 20% au fost străini.
Primele evenimente la malul mării
Mai sunt două săptămâni până la deschiderea oficială a sezonului estival. Chiar dacă vremea nu a ținut cu litoralul până acum, pregătirile pentru un nou sezon sunt în toi. Mamaia, Vama Veche și Costinești își vor revedea primii clienți încă de la 1 Mai. Mai exact, peste 40.000, dacă ne luăm după declarațiile autorităților. Grosul turiștilor va fi însă în weekendurile din lunile iulie-august, când se așteaptă noi recorduri. Ca o paranteză, anul trecut, litoralul a atras 1,5 milioane de turiști, cu 15% mai mulți decât în 2011. Datele oficiale arată că aceștia au cheltuit 270 de milioane de euro în stațiunile românești.
Se spune că un sezon bun se cunoaște încă de la primul eveniment. Rămâne de văzut dacă parada mașinilor de epocă, off road sau de raliu, motociclete sau autobuze - toate în defilare de la Mangalia până la Năvodari - sau concertele din cluburile ce se vor deschide curând vor prevesti o vară cu 20% mai mulți turiști. Primele semne bune le-au dat vremea ce anunță soare și hotelierii care declară deja o creștere a vânzărilor, în condițiile unor tarife similare celor din sezonul trecut. Primele promoții apărute sunt cele de early booking, pachetele pentru litoral putând fi achiziționate cu până la 30% reducere. Astfel, s-a ajuns la sejururi ce pornesc de la 1.300 de lei pentru hoteluri de cinci stele (of