HotNews.ro a participat la primul drivetest cu Dacia Duster. Am testat in Maroc langa Marrakesh modelele Duster 4x2 si 4x4 cu motoarele de 1.6l benzina si dCi110. Am parcurs aproape 200km pe drumuri cu si fara asfalt precum si intr-un parc offroad.
Al saselea model din paleta Dacia, Dacia Duster, se pozitioneaza in acelasi fel ca si precendetele modele: cel mai economic model din gama sa - offroad compact.
La preturi incepand cu 10.500 de Euro cu TVA inclus (pentru modelul cel mai ieftin cu tractiune fata si motor de 1.6l pe benzina) nu prea exista alte modele din gama in care concureaza. Pentru un model 4x4 cu motorizare diesel de 1.5dCi de 110CP pretul ajunge la 15.600 de Euro, putand creste cu cateva mii de euro adaugand optionale. Pretul fiecareia din optionalele disponibile nu e mare dar adunate pot creste cu pana la 3.000 de Euro pretul masinii. Pentru prima oara Dacia ofera stabilizare electronica (ASR-ESP), pachet din piele sau casetofon cu satelit de comanda langa volan. Vezi aici lista de preturi.
Cum arata? Bine. Privita de afara nu arata in nici un fel ieftin, design-ul fara experimente integrandu-se in nota actuala a masinilor moderne. La interior se vede mostenirea Logan, spatioasa insa fara mari rafinamente. Ce nu mi-a placut: putine spatii de depozitare, comanda electrica a geamurilor pozitionata pe bord, nu pe usi si butonul de comanda al oglinzilor electrice plasat sub frana de mana.
Cum merge? Am condus Dusterul pe sosea si pe drumuri neasfaltate, modelul cu tractiune pe fata si motorizare pe benzina 1.6l 110cp si cel cu motor diesel dCi110 de 1.5l.
Pe sosea e confortabila, motorul pe benzina este mult mai silentions decat cel diesel dar si mai putin incisiv. Cutia de viteze de 6 trepte prezenta pe motorul diesel are prima treapta foarte scurta favorizand urcat