Rata de penetrare a internetului a crescut mult intre 2010 si 2012, ajungand la 61% in randul orasenilor si 33% in zona rurala, arata un studiu Gfk-Omnibus prin care au fost colectate in total 40.000 de raspunsuri in doi ani. O concluzie interesanta este ca a crescut semnificativ gradul de utilizare in randul persoanelor mature.
GfK Romania a realizat un studiu despre obiceiurile de utilizare a internetului in Romania de-a lungul a doi ani - 2010 si 2012. Rezultatele arata ca incidenta in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani a fost de 48.7% in 2012, in crestere cu 8 puncte procentuale fata de anul 2010.
Procentul femeilor care utilizeaza internetul cunoaste o crestere mai mare decat cel al barbatilor. In 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numarul barbatilor a crescut cu 7.7 puncte comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3 puncte.
.
Si mediul rural inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare 2010 si 2012: rata de penetrare a urcat de la 22%, la 33% in acesti doi ani.
In ceea ce priveste mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat internetul in 2012, in crestere cu aproape 7 puncte procentuale fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani acceseaza acest mediu.
Internetul este foarte agreat de tineri. Aproximativ 83% dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani, se arata in comunicatul Gfk.
Este interesant de semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea internetului a crescut in randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15 puncte procentuale comparativ cu 2010). O crestere semnificativa, de aproximativ 8 puncte, se remarca si pentru intervalul de varsta 45-54 ani.
Atunci