EURO 2008 ar putea aduce castiguri de peste 130 de milioane de euro firmelor din Romania, dar exista si companii care se tem ca evenimentul fotbalistic le va cauza pierderi, din cauza scaderii productivitatii.
Pe de alta parte, cei peste 20.000 de romani care insotesc echipa nationala vor contribui la economia Elvetiei cu aproximativ 20 de milioane de euro - ceea ce reprezinta o crestere cu 6% a PIB-ului elvetian. Elvetia si Austria, care gazduiesc EURO 2008, se asteapta sa castige 344 de milioane de euro de pe urma competitiei, din care 20 de milioane vor fi contributie romaneasca.
In Romania, lanturile de comert, din care unele au derulat campanii speciale pentru EURO 2008, ar putea inregistra vanzari suplimentare in luna iunie de circa 25-30 mil. euro, de pe urma evenimentului sportiv, generate in special de segmentul de TV, plasme si LCD-uri.
"Prin campania noastra ne-am propus sa anulam sezonalitatea clasica si sa avem doua luni de vanzare, mai si iunie, care sa se ridice cel putin la nivelul lunii aprilie, influentata in mod pozitiv si de sarbatorile de Pasti", a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International, citat de NewsIn.
Flamingo, spre exemplu, a investit cca 330.000 de euro) in promotia dedicata Campionatului.
Pe piata berii, sunt asteptate incasari de circa 50-60 mil. euro generate de EURO 2008 si o crestere a vanzarilor cu peste 30% fata de luna iunie a anului trecut.
Si publicitatea are de castigat de pe urma EURO 2008, investitiile in advertising urmand sa se majoreze cu 10-15%.
Pe segmentul companiilor care vand echipamente sportive, sunt estimate cresteri de 40%-50% ale vanzarilor. Adidas, sponsorul oficial al echipei nationale a Romaniei, se asteapta la cele mai mari profituri.
Casele de pariuri se asteapta si ele in aceasta perioada la incasari de aproape 15