Agenţii economici din domeniul construcţiilor şi amenajărilor profită zilele acestea de expoziţia cu vânzare Bistriţa Construct, care a debutat astăzi, la ora 12.00, la Sala Polivalentă. Aceştia se bazează, în această perioadă, pe o expunere corespunzătoare a produselor, în show roomuri şi târguri, şi pe mari reduceri de preţuri. Se feresc însă de termenele de plată prelungite şi de plăţile în rate, pentru că situaţia economică nu este tocmai favorabilă recuperării banilor.
Produse diverse, de la piscine, panouri solare, instalaţii, utilaje la elemente de amenajări exterioare pot fi analizate timp de patru zile, în perioada 2-6 iunie. Agenţii economici au îndrăznit să îşi prezinte şi anul aceste produse de lux. Un jacuzzi de 2 mX 2m cu şase locuri, dotat cu apartură radio,CD şi mp3 şi sistem de hidromasaj costă 16 000 de lei, fără TVA. „Nu majoritatea oamenilor pot să-şi permită aşa ceva, dar sunt destui clienţi", spune Raul Calo, reprezentantul firmei Simona-Is, profilată pe sisteme de irigaţii, piscine, jacuzzi, fose septice etc. „Oamenii sunt mai mult interesaţi de piscine", mai spune Calo. Firma practică în această perioadă reduceri importante de preţuri: o piscină de 6 m X 3 m, cu sistem de filtrare costă sezonul acesta 4950 de lei, faţă de preţul standard de 6400 de euro. De asemenea, firma mizează şi pe deschiderea unui show room, unde oamenii să fie mai bine familiarizaţi cu produsele lor. „Am făcut foarte mari reduceri de preţuri, dar vrem să intrăm mai bine pe piaţă, să ne deschidem un show room", mai precizează reprezentantul firmei.
La expo şi-au prezentat oferta şi adepţii sistemelor alternative de producere a energiei, cu panouri solare. Produsele se adresează mai ales clienţilor din mediul rural care, cu puţină investiţie, pot să-şi încălzească apa doar cu puterea luminii naturale. Un panou solar cu boile ataşat, cu capacitate de 120 d