Site-ul aviationweek.com explică de ce este atât de greu să-ţi dai seama care era tipul elicopterului prăbuşit în timpul raidului asupra lui Osama bin Laden. Este vorba despre un aparat de zbor construit în secret, probabil o versiune drastic modificată a lui H-60 Blackhawk, scrie sursa.
Din fotografiile publicate de Daily Mail (prezentate în cadrul acestui articol) se poate observa că partea din spate a elicopterului este modificată, prezentând un rotor "non-standard, cu cinci-şase lame", arată aviationweek. com.
Publicaţia precizează că modificarea avioanelor nu este o tehnică nouă şi că, de obicei, scopul acesteia este acela de a reduce zgomotul produs de aparat şi de a-l face mai greu vizibil. Cel mai uşor mod de a reduce zgomotul este "încetinirea" elicei, în special într-un zbor drept, la viteze sub cea maximă.
În final, site-ul precizează că, probabil, a fost în interesul americanilor să-şi distrugă propriul avion, pentru ca tehnologia folosită să nu devină cunoscută. Totuşi, faptul că au decis să o folosească pentru o operaţiune care era clar că va capta atenţia întregii lumi spune ceva despre cât de important era pentru americani să-l omoare pe bin Laden, precizează sursa citată.
Site-ul aviationweek.com explică de ce este atât de greu să-ţi dai seama care era tipul elicopterului prăbuşit în timpul raidului asupra lui Osama bin Laden. Este vorba despre un aparat de zbor construit în secret, probabil o versiune drastic modificată a lui H-60 Blackhawk, scrie sursa.
Din fotografiile publicate de Daily Mail (prezentate în cadrul acestui articol) se poate observa că partea din spate a elicopterului este modificată, prezentând un rotor "non-standard, cu cinci-şase lame", arată aviationweek. com.
Publicaţia precizează că modificarea avioanelor nu este o tehnică nouă şi că, de obicei, scopul aces