Stephan Pelger (31 de ani) a fost ales, prin votul publicului de pe site-ul fashionandbeauty.ro, designerul anului 2010.
Pentru el, anul 2011 a început cu prezentarea colecţiei „Eisblumen (Flori de gheaţă)" la Mercedez-Benz de la Berlin, dar şi cu reprezentarea României la emisiunea de modă „Fashion & Fame", difuzată de postul german PRO7.
România, punctul slab
„Cel mai important lucru este că publicul român începe să sesizeze prezenţa designerilor români. Interesul faţă de noi creşte şi nu suntem apreciaţi doar afară, ci şi în propria ţară. La mine a fost, până acum, un pic invers. Am o clientelă destul de bine pusă la punct, dar global vorbind, România era punctul slab", spune Pelger.
Brandul designerului este prezent pe piaţă de şapte ani, dar abia în ultimul an meritele au început să-i fie recunoscute pe plan naţional, deşi hainele sale se vând foarte bine pe plan internaţional. „În România nu prea se ştia de mine. Interesul devine din ce în ce mai focusat pe noi, pe cei care muncim aici, dar mai ales, se renunţă la ideea că numai ce vine de afară e bun", punctează el.
Deşi şi-a făcut debutul acum şapte ani cu o colecţie prezentată în afara ţării, Pelger spune că a trebuit să fie remarcat afară pentru a avea un cuvânt de spus în România. La Berlin a primit aplauze la scenă deschisă, lucru destul de rar întâlnit în mijlocul unei prezentări. „Mă simţeam ca şi cum m-aş fi aruncat dintr-un avion. Plăcerile vin şi după, adică foarte multe dintre publicaţiile din afară au preluat colecţia mea", a spus Pelger.
Moştenire germană
La vârsta de trei ani, Stephan Pelger i-a făcut mamei sale un şorţ de bucătărie. Pe biroul său, are poze cu el din copilărie care îl înfăţişează la maşina de cusut, cu maşina de călcat sau stând între materiale pur şi simplu. „Nu mi-am dorit nimic altceva decât să fac ceea ce fac acum. Am avut vocaţ