O reţea de hoţi de combustibili din vagoane a fost prinsă în flagrant în noaptea de 27 spre 28 iulie, în Staţia CFR Dej Triaj.
În prima fază, procurorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj şi poliţiştii de la DGA au acţionat ca la carte dar mai apoi s-au „cuminţit" în momentul în care au văzut cu ce personaje cu relaţii sus puse au de a face.
Potrivit unor surse judiciare, staţia feroviară Dej Triaj era monitorizată operativ-informativ, deoarece în ultimele două luni de aici s-au sustras din vagoanele speciale ale Grup Feroviar Român şi ale CFR Marfă peste 30 de tone de combustibil, motorină şi benzină.
„În noaptea de 27 spre 28 iulie, între orele 23.30 şi 02.00, mai mulţi poliţişti de la DGA şi procurori de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj au acţionat şi au prins în flagrant un grup de angajaţi de la CFR şi GFR, un elev de la Şcoala de Poliţie din Cluj Napoca şi pe şeful de post al Poliţiei TF, numitul Vasile Câmpan, care, deşi se afla în concediu, era prezent la serviciu, în incinta postului, în timp ce sustrăgeau combustibili din vagoanele cisternă", spune o sursă judiciară.
Ca să intri cu maşina în zona Dej Triaj, nu o poţi face decât pe lângă clădirea în care funcţionează Poliţia TF Dej, care în mod normal trebuie să asigure zona.
Metodele "caracatiţa" şi "pompiţa"
Hoţii de combustibili au fost prinşi chiar în momentul în care păzeau butoaiele în care se afla o tonă de motorină şi o tonă de benzină. Reţeaua folosea două metode foarte eficiente. Prima, cunoscută sub numele „caracatiţa", era mai lentă dar cu rezultate mai sigure. Hoţii introduceau pe lîngă chepengul de pe vagon mai multe furtune cum sunt cele folosite la perfuzii şi apoi aşteptau în linişte să se umple canistrele. A doua metodă, folosită pentru „tunurile rapide", se numeşte „pompiţa", hoţii folosind pompe cu ajutorul căro