Companiile de dezvoltare imobiliara evita sa lanseze proiecte rezidentiale in timpul verii, cand o buna parte din potentialii clienti sunt plecati in vacanta.
Lansarile de proiecte rezidentiale noi din aceasta vara pot fi numarate pe degete, in ciuda faptului ca pe multe santiere din Bucuresti se lucreaza intens. Dezvoltatorii imobiliari asteapta venirea toamnei si, implicit, revenirea oamenilor din concedii, precum si targurile imobiliare, pentru a-si promova proiectele rezidentiale.
"Nu am cunostinta de vreun dezvoltator care sa stea in stand-by cu lansarea vreunui proiect, dar si eu, daca as fi in locul investitorului, as evita sa-mi lansez proiectul in perioada verii", a declarat Andrei Sandu, general manager si actionar unic al agentiei imobiliare Media City.
Apartamentele din ansamblurile rezidentiale noi se vand inca din stadiul de proiect, astfel ca dezvoltatorii incep campaniile de promovare, in general, odata cu inceperea lucrarilor de constructie. Astfel se face ca, la finalizare, o buna parte din proiecte sunt deja vandute.
In acest an au fost sau urmeaza a fi livrate 1.535 de apartamente noi in Bucuresti, potrivit celui mai recent studiu al companiei de consultanta imobiliara Colliers. Reprezentantii firmei estimau pentru primele sase luni ale acestui an scoaterea la vanzare a circa 3.500 de noi unitati rezidentiale, tinand cont de proiectele anuntate de catre dezvoltatori.
Pe piata rezidentiala a Capitalei, care se confrunta cu un puternic deficit de locuinte pe toate segmentele de cumparatori, ar putea reveni in atentie proiectele care ofera apartamente cu suprafete mici, comparabile locuintelor din blocuri vechi existente in piata.
Aceasta tendinta este sustinuta si de catre reprezentantul Media City, care considera ca prin aceasta orientare dezvoltatorii ar putea reduce din presiunea pusa pe preturi. @N