Factorul psihologic e cel mai important, dacă ştiu că sunt urmăriţi, şoferii nu mai stau degeaba
Pierderile datorate lor sunt însă foarte mici, cea mai importantă fiind gestiunea maşinilor în timp real
Din ce în ce mai mulţi transportatori din România îşi instalează pe întreaga flotă auto sisteme GPS (de poziţionare globală). Motivul este nevoia de eficientizare a afacerii, de reducere a timpilor morţi şi, nu în ultimul rând, de a elimina furturile, mai ales cele de combustibili, făcute de propriii şoferi.
“Noi am instalat pe toate cele peste 800 de maşini sisteme GPS. După o singură lună am văzut că ne-a crescut capacitatea de transport cu 30%. Este şi factorul psihologic, pentru că ştiind că este monitorizat şoferul nu mai poate sta degeaba, dar şi faptul că având tot timpul în faţă harta, putem vedea ce trebuie făcut pentru a reduce timpii de transport”, ne-a declarat Petru Iuga, director tehnic în cadrul companiei Ambient, specializată pe transportul materialelor de construcţie.
Preţuri de la 125 de euro şi abonamente de la 8 euro/lună/maşină
Un astfel de sistem costă începând de la circa 125 de euro şi poate depăşi 1.000 de euro, în funcţie de opţiunile cerute. La aceste costuri se adaugă însă şi un abonament lunar, plătit unor distribuitori de date, care îţi permite monitorizarea în timp real a flotei auto. Abonamentele încep de la circa 8 euro pe lună pentru fiecare vehicul în parte. Precizia localizării diferă de la aparat la aparat, ea fiind între 2 şi 10 metri. Iuga spune că el consideră că investiţia iniţială, de dotare a flotei cu sisteme GPS, a fost amortizată în maximum 10 luni de la instalare. “În loc să îmi măresc parcul auto cu 30%, gândiţi-vă ce costuri ar însemna asta, am început să monitorizăm”, explică directorul de la Ambient.
Necesitatea transportatorilor de a reduce costurile, mai ales pe f