Joia trecuta, cand un tip care administreaza o benzinarie Shell din oras mi-a spus ca multe rezervoare de la benzinarii sunt goale, m-am panicat. Stiam ca se introduce generalizat E10, banzina cu adaos de bioetanol. Nu stiam insa daca si masina mea o suporta, caci 10% din masinile aflate in circulatie in Germania se zice ca au probleme cu ea. Asa ca m-am repezit la benzinaria unde alimentez de obicei si am avut marea surpriza: "Leer", adica "gol", scria pe niste foite de hartie, agatate la cele patru pompe. Ceea ce n-am mai vazut niciodata in Germania.
Lumea iesea, ca mine, de la serviciu. Era catre seara. Toti cei care incercasera aceeasi miscare "de preventie", din fata mea, se urcau rapid in masini si accelerau mai departe, spre alta benzinarie. La urmatoarea, nici n-am mai oprit, pentru ca fluturasii albi cu mesaj negativ se vedeau de departe. La a treia benzinarie, am avut noroc. Si coada. Dar am asteptat rabdatoare, sperand sa nu se termine benzina "normala" chiar in fata mea.
Am facut plinul cu "super" fara sa am multe alegeri la dispozitie. Ori luam Super, ori E10, benzina fara plumb si cu adaos 10% etanol BIO, de unde ii vine si numele. Daca ai masina pe motorina, nu se schimba nimic. Pana cand si acolo, mai stii, se da alta comanda de la UE, ecologisti, politicieni si altii care ne decid profilul de carburant, ce-i bun pentru mediu si incasari cat mai grase.
Pacostea Ghaddafi
Dincolo de faptul ca noul combustibil nu e suportat de toate masinile aflate in circulatie, acesta e si scump. 1,59 euro costa litrul, joi. Insa din spirit de solidaritate probabil, si benzina fara plumb normala, ramasa la pompa doar in varianta ei 'de lux', tot atat costa. Cu 13 centi mai mult decat saptamana trecuta. Acum, se mai vorbeste si de 'pacostea Ghaddafi' si inchiderea unor centre de extractie in Libia, care ar catapulta pretul combust