In 2012 piata de servicii de promovare prin intermediul telefonului mobil ar putea ramane la valoarea de circa 7-7,5 milioane de euro din acest an, chiar daca volumul de activitate va creste. Stagnarea va fi determinata de presiunea continua pe preturi, a afirmat pentru Wall-Street.ro Maia Novolan, directorul general al Syscom Digital, companie lansata in 2009 si care intre timp a devenit unul dintre cei mai mari jucatori pe piata locala de mobile marketing.
Anul trecut veniturile celor 8-9 jucatori din domeniul marketingului mobil au fost in jurul a 6,5-7 milioane de euro.
“Volumul de activitate va creste, dar bugetele nu vor fi mai mari si foarte probabil ca va fi o stagnare a pietei. Sau va fi o stagnare pe companiile care investesc deja in domeniu si speram noi la o crestere pe clientii noi, care nu au avut bani pentru mobile marketing pana acum. De exemplu, apar tot mai multe companii pe care nici nu ne-am fi gandit sa le abordam. Sunt foarte multe magazine online care vor sa adauge strategiei lor online si componenta de mobile marketing”, afirma Maia Novolan (foto).
Clientii vor preturi tot mai mici
O alta tendinta pe piata este faptul ca foarte multe companii care isi doresc sa investeasca in promovarea prin telefonul mobil, apeleaza uneori la agentii care lucreaza pentru tarife foarte scazute, dar care le permit oamenilor din marketing sa faca greseli.
“Sunt multi clienti care din disperarea de a avea preturi mai mici apeleaza la nespecialisti care le permit sa faca greseli care vor avea repercusiuni grave. Aceste lucruri se resfrang asupra intregului domeniu si astfel clientii isi pierd increderea si nu mai au curaj sa incerce acest timp de promovare din gafa unor asa-zis specialisti. Si limiteaza piata, in loc sa o dezvolte”, spune managerul.
Maia Novolan este unul dintre cei mai experimentati oameni de pe