Deschiderea către oameni şi atenţia la detalii sunt două calităţi care nu trebuie să lipsească unui brand manager.Sandina Olteanu a început ca analist de marketing la o companie de cercetări de piaţă. Afirmă că cel mai important lucru este să ştii să lucrezi în echipă. Sandina Olteanu a ajuns la 29 de ani să îndeplinească o funcţie la care alţii nu ajung într-o viaţă. S-ar putea spune că a avut noroc, dar ea crede că norocul şi l-a făcut singură. Fiecare job pe care l-a îndeplinit a mai pus o cărămidă la funcţia ei de-acum, aceea de brand manager.
A început în 2003, când, după terminarea Facultăţii de Relaţii Internaţionale din cadrul Academiei de Studii Economice, a lucrat ca voluntar pentru o asociaţie. Câteva luni mai târziu s-a angajat la o firmă de cercetări de piaţă. “Am început ca analist de marketing într-o companie unde am învăţat enorm. Apoi am activat o scurtă perioadă într-o agenţie de creaţie care mi-a deschis şi mai mult apetitul pentru branduri şi mi-a relevat multe mecanisme cu care urma să lucrez”, explică tânăra.
Acum este brand manager în cadrul companiei Ursus Breweries. În atribuţiile unui brand manager intră realizarea planului de marketing, organizarea de evenimente, promovarea produsului şi a brandului, activităţi de publicitate şi PR.
Jobul de brand manager presupune creşterea şi educarea unui brand într-o strategie unică, care să aducă produsul în faţa consumatorului sub o anumită viziune.
“Brand managerul defineşte linia strategică a mărcii în funcţie de strategia companiei, prin analiza datelor de piaţă, coordonează agenţiile care se ocupă de dezvoltarea campaniilor de promovare atât către consumatori, cât şi către retaileri – canale de distribuţie, strategia de media etc. Apoi urmăreşte evoluţia vânzărilor şi reacţia publicului la noile campanii şi evaluează impactul acestora. Toate aceste