Emanuele Sella (CSF Navigare) cîştigă prima etapă importantă din Turul Italiei, după o evadare de 160 de kilometri şi peste cinci ore de competiţie în Dolomiţi
Asaltul pentru tricoul roz a început astăzi în inima Dolomiţilor, cu o etapă monstruoasă spre celebra staţiune de schi-fond Val di Fiemme. Caravana a avut de parcurs un traseu amăgitor, ce propunea un traseu plat pe distanţa a 135 de kilometri şi două căţărări gigant, Passo Manghen (categoria 1, p.med. 7.1%, max. 15%) şi Alpe di Pampeago/Val di Fiemme (categorie specială, p.med. 11.6%, max. 16%), în ultimele 60 de borne. Din respect pentru profilul zimţat al etapei, sprinterii Mark Cavendish (High-Road) şi Robbie McEwen (Silence-Lotto) au spus pas Turului Italiei şi au preferat un antrenament bun şi o citronadă rece pentru a pregăti Marea Buclă. Toţi ochii erau aţintiţi pe Gilberto Simoni, omul de la Serramenti Diquigiovanni clasat pe locul unsprezece la general cu aproape 9 minute în spatele tricoului roz, care cîştigase pe Val di Fiemme în drumul spre cel de-al doilea Giro din carieră, în 2003.
Lucrurile s-au încins pe cele două căţărări nerepertoriate din prima porţiune a traseului, atunci cînd Paolo Bettini (Quick Step), Vande Velde (Slipstream), Jure Golcer (LPR Brakes), Emanuele Sella (CSF Navigare), Jose Rujano, Joaquin Rodriguez (Caisse d'Epargne), Vasili Kuryienka (Tinkoff), Rinaldo Nocentini (AG2R), Jens Voigt (CSC) şi Charles Wegelius (Liquigas) s-au desprins la borna 13 de grupul principal şi au decis să înfrunte singuri căţărările importante ale zilei. După 15 kilometri, cei zece rutieri au fost acompaniaţi de Maxim Iglinsky (Astana), Francisco Perez Sanchez (Casse d'Epargne) şi Yoann Le Boulanger (Francise des Jeux). În format complet, cei treisprezece şi-au gîndit inteligent evadarea, ajungînd să construiască o diferenţă de aproximativ opt minute cu 78 de kilometri în