Citroën doreşte să-şi majoreze cota de piaţă în România de la 1,8%, în primele nouă luni, la 5%, cât este media în Europa Centrală şi de Est, valoare la care va ajunge numai dacă reţeaua va continua să se extindă.
Bruno Bloquel, director adjunct de vânzări al Citroën pentru Europa de Nord şi de Est, regiune care include şi Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Polonia şi România are în plan accelerarea dezvoltării reţelei mărcii pe piaţa locală, pentru a recupera un decalaj de peste 3% între cota pe care o deţine în prezent şi media regională.
"În România avem o cotă de piaţă inferioară celei din alte ţări şi de aceea există un potenţial de creştere foarte mare şi implicit mulţi investitori sunt interesaţi. Din acest motiv în România avem cel mai ambiţios plan de dezvoltare al reţelei de dealeri şi cel mai necesar", a spus Bruno Bloquel.
Stau mai bine în Europa
În ceea ce priveşte cota de piaţă a Citroën, media pe regiune este de aproximativ 5%, iar în ţări precum Slovenia sau Danemarca se apropie de 9%.
"În Polonia, cea mai importantă ţară din acest perimetru, suntem aproape de 5%. Prin acest exemplu, vedem şi potenţialul de creştere al Citroën în România", a subliniat Bloquel.
Reţeaua Citroën s-a extins luna aceasta cu două noi investiţii pe piaţa locală, una la Constanţa, realizată de Grupul Rădăcini, care mai deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Suzuki, Mazda şi Cadillac, şi una în partea de nord a Capitalei prin dealerul SD Prestige, în urma unei investiţii de 200.000 de euro în amenajarea unui showroom. Astfel, reţeaua Citroën a ajuns acum la 21 de centre, care acoperă 18 oraşe. Spre comparaţie, pe piaţa locală Ford deţine aproape 40 de centre integrate, adică de două ori mai multe în contextul în care cele două mărci concurează în acelaşi segment.
Extinderea vine în contextul în care la 1 august Automotive Tr