Metrorex a a publicat deja anunţul prin care contractează servicii de consultanţă pentru studiul de fezabilitate al noii magistrale dintre Gara de Nord şi Gara Progresu. Linia va veni în continuarea Magistralei IV, existentă deja între Gara de Nord şi Laminorului, şi va cuprinde în total 20 de staţii.
Planurile reprezentanţilor Metrorex au luat amploare în acest an, nu doar prin renovarea staţiilor sau a scărilor rulante, ci şi prin avansarea proiectelor prin care, în câţiva ani, Capitala va fi străbătută prin subteran de mai multe linii de tren.
După ce a anunţat că la sfârşitul acestui an încep lucrările la linia care leagă cartierul Drumul Taberei de Universitate, conducerea Metrorex a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi anunţul de intenţie privind „elaborarea studiului de prefezabilitate şi a studiului de fezabilitate pentru Magistrala IV Gara de Nord-Gara Progresu“.
Valoarea investiţiei, circa 700 de milioane de euro
Prin contractual publicat, Metrorex cere şi servicii de arhitectură, servicii de inginerie, de proiectare urbanistică şi peisagistică sau servicii de testări tehnice.
Procedurile de adjudecare a contractului vor fi demarate la 1 noiembrie, iar valoarea estimată a investiţiei este de circa 700 de milioane de euro. Staţiile dintre Gara Progresu şi Gara de Nord vor fi amplasate în intersecţiile mari din fiecare zonă. În mare, linia va străbate Şoseaua Giurgiului, Eroii Revoluţiei, Şoseaua Viilor, Haşdeu, până la gara de Nord unde se undeşte cu celelalte patru staţii. Cele 20 de staţii şi depoul se vor întinde pe aproximativ 15 kilometri.
„Deocamdată suntem în prima fază şi cea mai incipientă, apoi căutam sursa de finanţare. Într-un an studiul de fezabilitate va fi gata, dar abia după doi ani putem discuta despre începerea lucrărilor“, a explicat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex. Aces