Drumul Naţional 5 se pretinde european şi chiar face parte din Coridorul Pan European IX care face legătura cu Bulgaria, Turcia, Albania şi Grecia. El străbate comuna Adunaţii Copăceni pe o lungime de patru kilometri. Este tranzitat zilnic de 20.000 de maşini şi are tot atâtea gropi. Are un proiect de reabilitare din anul 2000, dar nu are noroc.
După două licitaţii şi renegocieri, nouă ani mai târziu, pentru reabilitarea DN 5 şi construcţia bypass-ului s-au alocat fonduri de peste şapte milioane de euro.
În Adunaţii Copăceni, comună aflată la 20 de kilometri de Bucureşti, traficul este un soi de raliu printre gropi. Tone de praf, zeci de mii de maşini, nervi întinşi la maxim şi zeci de caverne neprietenoase. Intrarea în Adunaţii Copăceni este semnalizată de un panou cu steagul Uniunii Europene. Drumul nu este însă deloc european. Miile de maşini care străbat comuna în drumul lor spre graniţa cu Bulgaria au de trecut un adevărat test de anduranţă.
Totul în schimbul taxelor plătite de contribuabilul român! Raliul printre gropi poate transforma cu uşurinţă un navetist în pilot de curse. Localitatea poate fi străbătută în mai puţin de cinci minute, dar calvarul gropilor fără fund ridică timpul traversării lui, astfel încât excursia durează o veşnicie.
Singurii care se declară mulţumiţi de starea deplorabilă a drumului par să fie băieţii care au un service auto chiar la intrarea în comună: "La noi nu e criză cu gropile astea! Ne merge bine, nu vedeţi cum este drumul?", ne aruncă replica unul dintre mecanici. Ceva mai încolo, un bărbat povesteşte cum se întreţin gropile în comuna lui:
"Eu locuiesc în Adunaţii Copăceni de 30 de ani. În ultimii şapte ani, nu s-a mai mişcat un deget pentru reabilitarea carosabilului. Cei de la Gecor, care se ocupă cu întreţinerea lui, pun nisip în gropile de pe drum. I-am rugat