Ultimul val al Studiului Naţional de Audienţă (SNA), realizat pentru perioada 14 aprilie 2008 - 12 aprilie 2009, arată creşteri ale audienţelor pentru cele mai multe publicaţii, comparativ cu valul anterior. "Adevărul" a avut cea mai mare creştere de audienţă în ceea ce priveşte ziarele quality, în timp ce "Click!" a crescut cel mai mult la capitolul tabloide.
Audienţa înregistrate de "Adevărul" la categoria publicaţii quality a crescut, în valul 14 aprilie 2008 - 12 aprilie 2009, cu 13,2% faţă de măsurătorile SNA din perioada ianuarie 2008 - ianuarie 2009. Pe locul secund se plasează "Curierul Naţional", cu o creştere a audienţei de 4,6%, în timp ce "Ziarul Financiar" este pe locul al treilea, cu o creştere de 4%. Singurele scăderi de audienţă înregistrate printre publicaţiile quality sunt cele ale ziarelor "Jurnalul Naţional" (-2,9%) şi "Ziua" (-1,8%).
La categoria publicaţiilor tabloide, "Click!" a avut cea mai mare creştere a numărului de cititori, cu 16,5%. Astfel, publicaţia a ajuns de la 685.000 de cititori, câţi avea perioada ianuarie 2008 - ianuarie 2009, la o audienţă de 798.000, în ultimul val. "Cancan" a avut o creştere de 14,2%, iar "Libertatea" - 2,6%.
Audienţele ziarelor de calitate
Publicaţia Număr de cititori (mii) Variaţie faţă de valul anterior (mii de cititori) Jurnalul Naţional 668 -20 Evenimentul Zilei 545 +9 Adevărul 473 +55 România liberă 256 +7 Gândul 245 +5 Ziarul Financiar 233 +9 Cotidianul 231 +1 Curierul Naţional 158 +7 Ziua 109 -2
Audienţa ziarelor tabloide
Publicaţia Număr de cititori (mii) Variaţie faţă de valul anterior (mii de cititori) Libertatea 1.450 +37 Cancan 894 +111 Click! 798 +113