Mai poate fi folosit in mod credibil ca mesaj, la 20 de ani de la Revolutie, cuvantul "tranzitie" si "necesitatea reformelor" in Romania si, culmea, de aceiasi oameni care acum doua decenii venisera pe valul noii puteri, la 40 de ani, si "ne vindeau" aceleasi sintagme?
O intalnire care a avut loc ieri la Banca Nationala despre competitivitate arata ca da si chiar cu nonsalanta se vorbeste de o "tranzitie perpetua".
Totusi, la 20 de ani de la Revolutie probabil ca ar trebui sa ne fie prezentat si un decont al acestei tranzitii care dureaza de o generatie si nu se mai termina, chiar de catre generatia care a luat puterea atunci si mai este astazi tot la putere.
Statul roman are o pondere de 40% din PIB, dar politica sa de dezvoltare lipseste.
Ne sunt "vandute" aceleasi si aceleasi fraze despre competitivitatea pe care nu o avem - dar o vom avea vreodata? - si idei ca resursele naturale ale unei tari nu conteaza, ci conteaza doar organizarea resurselor ca sa-ti faci loc in lume.
In acest timp, cea mai buna lectie asupra a ceea ce inseamna interesul industrial national este presiunea suedezilor asupra guvernului Romaniei pentru a lua in considerare oferta de avioane Gripen.
"Va dam la acelasi pret acelasi numar de avioane, dar noi, nu uzate, ca F16 de la americani", a anuntat ieri compania. La o ora, Ambasada Suediei a cerut o intalnire Parlamentului pentru a prezenta oferta. Asadar, suedezii nu au niciun pic de jena sa sprijine puternic la nivel oficial propriile companii.
Intr-un interviu pentru un ziar generalist zilele trecute, un muncitor RATB a spus un adevar simplu pe care rar il auzi de la politicienii romani. "Cel mai suparat sunt pe primarul Sorin Oprescu, ca vrea sa ia tramvaie din Cehia, cand noi stim sa facem aici."
Aparent, ar trebui sa triumfe cel mai bun si cel mai ieftin produs, iar la nivelul pietelor cu mult