Jan Bakelants (RadioShack Leopard) a obţinut cea mai mare victorie din carieră, după ce a ţîşnit din sînul unei evadări tîrzii, în etapa a doua din Turul Franţei. În vîrstă de 27 de ani, belgianul a luat faţa unui pluton condus peste linia de sosire de slovacul Peter Sagan (Cannondale) şi are onoarea să îmbrace tricoul galben.
Toată lumea a sperat la puţină ordine ieşită din haosul primei etape, mai ales că rutierii prezenţi la startul din Bastia au şchiopătat vizibil şi s-au înfăşurat în pansament mai ceva cafantomele din Scooby-Doo. Patru căţărări repertoriate au fost postate în calea cicliştilor pe o distanţă de 156 de kilometri, iar cea mai importantă ascensiune a fost cea din apropiere de final, Côte du Salario (8.9%), menită să-i scuture pe evadaţi şi să croiască un final de etapă exploziv. Plutonul a secţionat Corsica pe o diagonală mare între cele mai importante porturi, Bastia şi Ajaccio, într-un peisaj ce aducea aminte de Magicianul lui John Fowles.
Olandezul Lars Boom (Belkin) a revenit pe post de deschizător de drumuri şi i-a angajat în operaţiunea sa pe David Veilleux (Europcar), Blel Kadri (AG2R) şi Ruben Perez (Euskaltel), iar cei patru au stabilit un hiat de patru minute faţă de grupul principal. Succesiunea Col de Bellagranajo / Col de la Serra / Col de Vizzavona a scos la iveală lipsa de umor a echipei Sky, maşinăriile lui Froome escaladînd versanţii corsicani cu seriozitate şi fermitate, coborînd avansul evadaţilor pînă la graniţa a două minute. A fost momentul în care Boom şi Perez au tras cortina, Kadri şi Veilleux au zbughit-o spre piscul de pe Vizzavona, iar Thomas Voeckler a declanşat acel atac sinucigaş pe care fiecare dintre noi speră să-l vadă în orice ediţie în care micuţul francez de la Europcar ia startul.
Pierre Rolland a plecat şi el pentru tricoul alb cu buline roşii, l-a depăşit pe Kadr