Apple şi-a încheiat turul lansărilor de produse, dar introduce acum un sistem inovator prin care îşi va urmări clienţii în magazinele fizice. Se numeşte iBeacon şi pe măsură ce află unde eşti, îţi aduce tot felul de informaţii şi oferte. Îţi vor fi însă utile?
La un magazin Apple Store din Statele Unite ale Americii ajungi cum ajungi, dar din momentul în care ai intrat vei fi monitorizat prin iBeacon. Este un sistem de localizare indoor bazat pe transmisiuni prin Bluetooth disponibil în 254 de magazine ale Apple din SUA. Asta presupune că vei fi „deschis“ ofertelor de tot felul, de la invitaţii la evenimente şi sugestii de produse până la aplicaţii recomandate şi alte informaţii. Toate acestea indiferent de scopul tău în magazin, dar va conta unde te regăseşti, scrie Associated Press, citată de Yahoo! News.
Totuşi, monitorizarea se va face doar dacă eşti de acord şi dacă ai instalată aplicaţia care să facă treaba asta. Dacă eşti de acord cu cele două, atunci Apple vrea să creeze pentru clienţii săi o experienţă augmentată a vizitei în magazin, să fii în permanenţă conectat la ce te-ar putea interesa şi, desigur, să fii la curent cu ceea ce ar vrea să-ţi promoveze vânzătorul. Spre exemplu, dacă stai lângă standul cu iPad, ai putea fi întrebat dacă nu vrei să treci la noul model. Sau să-ţi cumperi o tabletă, în cazul în care n-ai.
AP notează că Apple a instalat într-unul dintre magazine până la 20 de transmiţătoare iBeacon pentru a monitoriza utilizatorii, iar unele dintre acestea sunt tablete şi telefoane care pur şi simplu au primit funcţia odată cu iOS 7 în septembrie. Şi Apple a ajuns să folosească Bluetooth-ul pentru că în interior, în clădiri, nu este de încredere localizarea prin GPS. Posibilităţile de utilizare sunt, practic, nelimitate şi se vor dezvolta tot mai mult în timp.
Aceasta este noua miză pentru vânzători şi publicitari, local