Strategia de criza a numarului doi pe telefonie mobila: Nu raspundem ofertelor agresive, dar tinem tarifele in ton cu piata.
Vodafone, numarul doi de pe piata locala de telefonie mobila, nu intentioneaza sa intre in razboaie ale preturilor cu ceilalti operatori, dar isi va mentine tarifele in ton cu evolutiile de pe piata, spune Karsten Wildberger, directorul comercial pe segmentul consumer al operatorului.
"Nu vom reactiona la miscarile nervoase de pe piata. Avem un plan bine stabilit pentru acest an pe care il respectam", spune oficialul Vodafone. "Am remarcat ofertele noi de pe piata, insa consider ca noi suntem foarte bine pozitionati din punctul de vedere al preturilor. Suntem competitivi, iar preocuparea noastra este sa ramanem asa pe piata, in special in ceea ce-i priveste pe clientii existenti ai Vodafone."
Tarifele de pe piata locala de telefonie mobila au intrat pe un trend puternic descendent, odata cu relansarea Cosmote si Zapp si a intrarii RCS&RDS pe piata.
Oficialul Vodafone nu a dorit sa comenteze ofertele competitorilor insa a precizat ca, prin comparatie cu veniturile, numarul de cartele sim active de pe piata locala este un indicator "inselator".
"Daca analizam rata de penetrare a telefoniei mobile la nivelul cartelelor sim si nivelul de activitate din retele, putem trage usor concluzia ca cele doua valori nu se potrivesc de niciun fel. Pe piata se intampla multe lucruri care afecteaza statisticile privind numarul de utilizatori de telefonie mobila", a spus Wildberger, fara a oferi alte detalii.
Schimbari in psihologia consumatorilor
Wildberger spune ca Vodafone a inceput sa-si modifice portofoliul de produse inca de anul trecut, pe masura ce consumul a inceput sa fie afectat de criza economica. "Odata cu criza, schimbarile intervenite in psihologia consumatorilor au inceput sa afecteze consumul.