In timp ce brandurile germane BMW, Daimler si Volkswagen au raportat profituri record, concurentii Opel, Peugeot, Renault si Fiat se lupta sa supravietuiasca.
Cuvantul "sange" este adesea mentionat in legatura cu criza din industria auto europeana, un sector cu aproximativ 12 milioane de locuri de munca.
CEO-ul Fiat, Sergio Marchionne, de exemplu, reclama faptul ca constructorul german Volkswagen este pe punctul de a crea "o baie de sange" in randul concurentilor sai, din cauza reducerilor de pret.
Si ministrul francez Arnaud Montebourg, responsabil cu industria, a anuntat ca tara sa va lupta "pana la ultima picatura de sange" pentru acest sector, scrie cotidianul german Der Spiegel.
De fapt, cele mai multe companii auto europene sunt grav afectate de criza. In 2012, vanzarile de automobile in Europa au atins cel mai mic nivel din ultimii 17 ani, fiind mai reduse cu 25 la suta fata de cele din 2007 si nu se intrevede nicio imbunatatire semnificativa.
Constructorii de masini care se axeaza cel mai mult pe productia in masa, nu pe cea de lux, adica Opel, Ford, Renault, Peugeot si Fiat se confrunta cu o pierdere uriasa in Europa, iar uzinele lor opereaza adesea doar la jumatate din capacitate.
Ford urmeaza sa inchida doua fabrici auto in Marea Britanie si una in Belgia, in timp ce Peugeot renunta la uzinele de langa Paris, iar Opel ar putea opri productia din orasul german Bochum.
Adancirea prapastiei
Insa nu toate companiile auto intampina acest gen de probleme, mai scrie Der Spiegel.
In partea de sus a listei sunt competitori germani, grupul Volkswagen (VW), BMW si Daimler, care au reusit sa isi creasca vanzarile in mod semnificativ, in ciuda unei piete europene slabe.
In plus, exista si amenintarea producatorului coreean Hyundai, care ataca pietele f