Mi-l şi imaginez pe Fuhrer înfruntând portavioanele americane în fruntea unei cavalerii de ponei roz cu un os în fund Horia Roman Patapievici a ajuns unul dintre cei mai huliţi intelectuali români. Orice spune şi face deranjează şi provoacă valuri colective de mânie. Elitele culturale par copleşite de alte priorităţi şi protestează în tăcere faţă de atacurile abjecte ce-l ţintesc pe dl Patapievici.
Dl H.R. Patapievici este, şi nu doar în opinia mea, cea mai spectaculoasă apariţie de după decembrie ’89 în categoria rarisimă, mai ales ţinând cont de vârsta autorului, a personalităţilor de tip renascentist. De ce este hărţuit dl Patapievici şi tratat ca un soi de terorist cultural cu buzunarele burduşite de dinamită? Pentru că nu este român verde, compromite imaginea României în străinătate, are o viziune deviantă asupra promovării artei contemporane şi, mai nou, exportă, prin programele ICR, fascism şi pornografie. Acuzaţiile abjecte care-l podidesc pe dl Patapievici miros a campanii comandate şi sistematice. Abia această năvală concertată ridică un semn de întrebare.
Herta Muller şi Richard Wagner, doi scriitori români stabiliţi în Germania, s-au trezit mesagerii unui fanatism cu care nu ne
obişnuiseră până acum.
Cei doi au văzut în Sorin Antohi, girat prin ricoşeu de Institutul Cultural Român, doar un securist învederat şi de fel o personalitate sus plasată în lumea academică internaţională. Ce înseamnă o zvastică desenată pe crupa unui ponei roz cu un os în fund? Înseamnă, s-au repezit să clameze ponegritorii dlui Patapievici şi ai ICR, o agitare de fascii şi resuscitarea spiritului nazist. Mi-l şi imaginez pe Fuhrer înfruntând portavioanele americane în fruntea unei cavalerii de ponei roz cu un os în fund.
Între expoziţiile intermediate sau sponsorizate cu sume derizorii de ICR s-a numărat şi una cu des