Cea de-a sasea editie a studiului “Leading Brands 2013” a dezvaluit care sunt cele mai vizibile si apreciate branduri romanesti asa cum sunt ele pecepute de utilizatorii de Internet. In plus, studiul prezinta topurile brandurilor in functie de perceptia internautilor din Romania pe patru mari domenii: Telecom, Auto, Ingrijire Personala si Banking.
In urma studiului, in toate cele 3 topuri ale brandurilor romanesti Dacia si Borsec ocupa primele doua locuri, la fel casi anul trecut. In topul celor mai prezente branduri pe Internet pe locurile urmatoare se afla eMag, Ursus si Dorna.
Comparativ cu anii anteriori, pentru utilizatorii de Internet din Romania a crescut importanta faptului ca serviciile/produsele brandurilor sa fie inovative, in timp ce a scazut ponderea notorietatii in calcului indicelui ce defineste un brand de succes. In ceea ce priveste caracteristicile care definesc prezenta online a unui brand, fata de anii precedenti, utilizatorii de Internet care au participat la studiu aloca o importanta mult mai mare posibilitatii de achizitionare a produselor/serviciilor online. Citeste si:Romconserv: Unele alimente care se vand sub branduri romanesti sunt produse in strainatateBranduri care ar putea vinde online si in Romania: fast-food, mobila si haine la un click distantaTop: 10 branduri auto de MILIARDE
„Prezenta online devine tot mai complexa avand multe touch pointuri in care utilizatori intra in contact cu brandurile si de aceea devine tot mai greu sa evaluam activitatile prestate. Un punct bun de plecare in aceasta evaluare este studiul Leading Brands ce ne permite sa vedem evolutia brandurilor in mediul online pe termen lung.” declara Catalin Emilian, Country Manager Romania & Moldova, Gemius.
Referitor la perceptia utilizatorilor de Internet din Romania cu privire la prezenta online a brandurilor din domeniile studiat