Tot mai multe magazine celebre vor să-şi deschidă reprezentanţe în România. Concurenţa redusă, piaţa mare de desfacere şi scăderea chiriilor pentru spaţiile comerciale îi determină pe marii retaileri de îmbrăcăminte să vină în ţara noastră. România ocupă locul doi în topul celor mai atractive zece pieţe emergente pentru investiţiile în deschiderea de magazine de branduri internaţionale de haine, potrivit unui clasament realizat de compania de consultanţă AT Kearney.
Ţara noastră a fost surclasată de Brazilia, dar a reuşit să se poziţioneze mai bine decât China, India şi Argentina. Din spate vin ţări precum Ucraina, Chile, Rusia, Arabia Saudită şi Turcia.
Chirii mai mici pentru spaţiile comerciale
Unul dintre motivele care determină marile lanţuri de magazine să vină în România îl reprezintă faptul că jumătate din populaţie locuieşte în mediul urban. „Tinerii vor să ia contact cu mărcile internaţionale de modă şi sunt dispuşi să cheltuiască în acest scop“, explică studiul. De la începutul anului, în România şi-au deschis magazine firme renumite precum The Gap, C&A sau Deichman.
Un alt factor de atractivitate îl reprezintă ieftinirea chiriilor. „Numărul de spaţii comerciale goale a început să crească în ultimele luni. Efectele crizei vor pune presiune pe sectorul imobiliar, iar preţurile locaţiilor premium vor scădea, lucru care va atrage noi jucători pe piaţă“, a declarat Michael Weiss, vicepreşedintele AT Kearney.
Potrivit unui studiu realizat de consultantul imobiliar RE/MAX Bastion, în zona „zero“ a Capitalei, chiriile spaţiilor stradale au coborât cu aproximativ 28% din luna ianuarie până la sfârşitul lunii martie, cu 10% în centrele comerciale şi cu aproximativ 19% în malluri.
Reprezentanţii din industria textilă cred că românii sunt atraşi de hainele de firmă încă din 1990, dup