De la jurnale online la retele sociale dezvoltate care au ajuns la milioane de membri, blogurile au trecut de stadiul de metoda de a evita plictiseala devenind o sursa de informare si chiar de castig. Insa numai pentru cei mai buni
Numarul blogurilor a crescut semnificativ in ultima perioada, direct proportional cu raspandirea Internetului. Fie ca este vorba doar de o curiozitate, de dorinta de a te face remarcat sau o modalitate de a pastra contactul cu cei apropiati, blogul s-a raspandit in mediul virtual, in acest moment fiind in lume zeci de milioane de pagini personalizate.
Numai in SUA exista aproximativ 12 milioane de bloguri potrivit ultimului studiu realizat de catre compania de cercetare Pew Internet & American Life Project, 8% din cei care au o conxiune la Internet afirmand ca au si un blog. Din studiul mentionat mai reiese ca 39% din utilizatorii de Internet din SUA, sau 57 milioane de persoane, citesc in mod constant un blog, aceasta reprezentand o crestere semnificativa fata de precedenta cercetare de piata realizata la finele anului 2005.
Profil de blogger
Studiul Pew Internet & American Life Project releva principalele trasaturi ale posesorilor de blog din SUA, dar majoritatea acestora (exceptand unele trasaturi de gen rasa) pot fi extrapolate si la nivel mondial.
17051_1.pdfCea mai intalnita tema in textele blogurilor este viata persoanal si propriile experiente, 37% din bloggeri afirmand ca viata de zi cu zi reprezinta principala sursa de inspiratie pentru textele lor. Pe pozitia secunda, la o distanta considerabila se situeaza politica, 11% dintre respondenti afirmand ca evenimentele politice reprezinta tema principala a paginilor principale. 7% au afirmat ca divertismentul reprezinta tema principala, 6% au indicat sportul iar 5% au afirmat ca afacerile si mediul de business reprezinta tema principala a blogurilor per