Pe piaţa volumelor în format electronic, ocupată de editurile tradiţionale şi de site-urile dedicate, au intrat şi gazetele. Cărţile electronice comercializate de diverse publicaţii sunt mai ieftine, mai uşor de citit şi mai rapid de produs decât cele ale editurilor.
Conceptul de carte electronică se modifică în ritm ameţitor. Editurile importante din mediul online nu mai deţin supremaţia pe piaţă. Pe lângă noile site-uri dedicate cărţilor electronice, cum ar fi Amazon, tot mai mulţi autori îşi publică singuri cărţile pe suport electronic. Cei mai noi competitori care vor să-şi rezerve un segment din piaţă sunt însă instituţiile de presă.
Rapid şi cu costuri foarte mici, ziarele, revistele şi siteurile de ştiri, precum „The Huffington Post", urmăresc să-şi rotunjească veniturile publicând propriile versiuni de cărţi electronice, folosind un conţinut complet nou sau propunând sub o altă formă materiale pe care le-au oferit gratis în trecut.
Costuri reduse
Cărţile electronice publicate de ziare sunt în general mai scurte, mai ieftine şi produse într-un timp mai scurt decât cele convenţionale, redefinind conceptul de e-book. Astfel, publicaţia americană „The Huffington Post" a lansat ieri cea de-a doua carte electronică, „How we won" („Cum am câştigat" - n.r.), scrisă de Aaron Belkin, în care este povestită campania prin care s-a pus capăt politicii secretoase după care se ghidează armata americană.
Aceasta se adaugă unei liste de alte cărţi electronice lansate recent publicaţiile „The New Yorker", „The Boston Globe", „Politico" şi „Vanity Fair". Mai mult, „Open Secrets" (Secrete la vedere - n.r.), o altă carte electronică publicată de „The New York Times", a ajuns pe locul 19 pe lista de best-sellere făcută de prestigioasa publicaţie „The Times" în februarie.
De asemenea, noii jucători din mass-media caută să-şi micşoreze costurile d