Gigantul IT a făcut astăzi un anunț care a pus pe jar comunitatea online, în special pe cei care dețin o afacere ce se desfășoară în mediul online.
Astfel, Google a anunțat că va limita drastic informațiile pe care companiile le primesc cu privire la cuvintele cheie care generează trafic pe site-urile acestora, potrivit Business Insider.
Motorul de căutare va furniza în continuare informaţii despre cele mai importante şi populare 2.000 de cuvinte-cheie, însă nu în timp real şi numai prin instrumentele Google pentru webmaster. Drept urmare, vor fi limitate modalitățile prin care publisherii îşi vor putea adapta conţinutul pentru a atrage un trafic mai mare în urma căutării organice pe Google.
"Aceasta este una dintre cele mai mari pierderi de date cu care se confruntă marketerii în ultimii cinci ani", a declarat Seth Besmertnik, CEO Conductor, care susţine că, în medie, jumătate din traficul de pe site-urile clienţilor este obţinut din căutarea organică generată de implementarea unor tehnici de SEO.
De-a lungul vremii, Google a limitat din ce în ce mai mult datele despre termenii de căutare disponibili pentru companiile de marketing şi publisheri, în încercarea, potrivit companiei de internet, de a îmbunătăţi politicile de confidenţialitate.