Pe fondul scumpirii fara precedent a combustibililor, dar si a problemelor cu care se confrunta economia la nivel global, industria aeriana este intr-o perioada a schimbarilor, multi jucatori anuntandu-si fie intentia de a colabora cu un partener strategic, fie falimentul.
“In urmatoarele 6-7 luni vor disparea multi operatori din piata, dar vor avea loc si multe fuziuni precum cea care se anunta intre British Airways si operatorul spaniol Iberia”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Stefan Versemann (foto), country manager-ul Lufthansa pentru Romania si Moldova.
De problemele cu care se confrunta acum majoritatea jucatorilor de pe piata ar putea profita Lufthansa care este interesata de cumpararea Austrian Airlines a carei vanzare a fost deja aprobata zilele acestea de guvernul austriac. “Si noi, precum alte companii aeriene, suntem interesati de un parteneriat cu operatorul austriac, insa nu cu orice pret, trebuie analizata foarte bine aceasta eventuala fuziune”, mai declara reprezentantul companiei germane. Operatorul aerian Austrian Airlines se afla in acest moment intr-o situatie foarte dificila, anuntand, pe langa datoriile de 897,8 milioane euro, si o pierdere de 48,7 milioane euro in primul semestru al anului 2008.
Lufthansa nu a fost afectata inca foarte mult de cresterea pretului barilului de petrol datorita unei strategii gandite inca de anul trecut: o rezerva foarte mare de combustibil.
“In decembrie 2007, Lufthansa achizitionase deja 80% din combustibilul necesar pentru 2008, lucru ce ne-a permis sa economisim nu mai putin 1,2 miliarde de euro anul acesta. Si pentru anul 2009 am cumparat deja peste 50% din combustibilul necesar”, mai declara seful Lufthansa, care recunoaste insa ca numai companiile mari pot aplica astfel de strategii pentru ca este nevoie de foarte mult cash flow, pe care o companie mica nu il are. @