Publicitarii romani adopta tonuri diferite atunci cand vine vorba despre potentialul de imbunatatire a creatiei in aceasta industrie. In timp ce sefii de grup vorbesc despre alinierea la Europa si despre prestatia Romaniei la festivalurile internationale, creativul Serban Alexandrescu spune ca piata are nevoie de schimbari fundamentale, adeptul new media Ciprian Stavar face apel la inovatie.
Serban Alexandrescu - Director de Creatie, Headvertising:
Ce intelegem printr-o "creatie mai buna"? Mai multe premii? Lacomia de gablonturi a romanului din publicitate e aparent nesfarsita, deci sunt convins ca se vor lua mai multe premii, la orice festival care apare undeva pe glob. Personal, cred ca o creatie mai buna e una mai frumoasa, mai putin insultatoare pentru inteligenta publicului si mai eficienta. Aici aproape totul depinde de cum inteleg clientii sa trateze acest produs secundar al activitatii lor de baza. Depinde de fiecare in parte sa isi dezvolte o civica "constiinta estetica". Desi , vazand ce fel de case isi fac, de ce am crede ca au sa aiba mai mult discernamant in ceea ce priveste publicitatea pe care o comanda? Cat despre "insulta la adresa inteligentei", cata vreme publicul nu pedepseste "prin ne-cumparare" cele mai imbecile marci care activeaza pe piata noastra, de ce si-ar schimba acestea discursul lor violent de simplist? Asa ca mai ramane strict problema eficientei produsului creativ. Aceasta va progresa in masura in care creatia din agentii va fi motivata diferit decat pana acum - adica recompensata in urma succesului de piata al a campaniei si nu in urma luarii vreunui premiu decernat de sapte straini matoi, in vreo tara indepartata.
Cosmin Radoi - Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest:
Creatia publicitara va fi, mai mult decat oricand, determinanta in diferentierea mesajelor ce bombardeaza zilnic consumatorul. In egala