Prescura de la sponsor
Acuzata uneori ca nu tine pasul cu modernitate si ca nu isi adapteaza mesajul la nevoile reale ale oamenilor din ziua de astazi, Biserica Ortodoxa Romana (BOR) pare totusi sa se conformeze tot mai mult specificului vremurilor. Un nou exemplu: in prima zi de Paste, credinciosilor de la o biserica din Bucuresti le-au fost oferite plicuri cu prescura pe care este trecut numele unui sponsor.
La prima vedere este cel putin amuzanta alaturarea dintre mesajul pascal "Hristos a inviat" si numele unei firme care ofera servicii de paza, monitorizare si interventie.
Numai ca acestea sint totusi semnele vremurilor in care traim. Mai exact, principiile economiei de piata ca si noile mijloace tehnice incep sa fie tot mai prezente in viata bisericii.
Asa ca mesajul predicilor – cel putin cele de Paste – se aude obligatoriu prin statii de amplificare de mare putere, iar slujbele sunt transmise adesea prin intermediul camerelor de filmat pe ecrane de pinza sau pe plasme de dimensiuni medii.
Nu in ultimul rind, pentru credinciosi au inceput sa fie aduse din vreme scaune pentru a asista in tihna la acest "spectacol" al slujbei de Inviere.
Merita reamintit si faptul ca acum citiva ani o slujba de Inviere a fost transmisa de pe malul marii, in lumina stroboscoapelor multicolore, fiind urmata apoi de un concert de muzica pentru tineri.
Iar acum, prescura este oferita de catre un sponsor. Era sa zic "sponsor al emisiunii". Prescura de la sponsor
Acuzata uneori ca nu tine pasul cu modernitate si ca nu isi adapteaza mesajul la nevoile reale ale oamenilor din ziua de astazi, Biserica Ortodoxa Romana (BOR) pare totusi sa se conformeze tot mai mult specificului vremurilor. Un nou exemplu: in prima zi de Paste, credinciosilor de la o biserica din Bucuresti le-au fost oferite plicuri cu prescura pe