Ministerul Turismului nu ştie numărul de turişti de pe litoral, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu ştie câte bilete a vândut la podul de la Feteşti, CFR Călători nu ştie câte bilete a vândut pe Bucureşti -Constanţa. Cu 3% mai mulţi turişti pentru Blue Air, de trei ori mai multe comenzi la taxi pe Otopeni.
Vacanţa de Paşte din acest an a adus mai mulţi pasageri companiilor aeriene low-cost faţă de sărbătorile pascale de anul trecut şi implicit venituri mai mari. Blue Air, cu afaceri de 150 de milioane de euro, a avut un grad de ocupare mai mare cu 3,5% în perioada de Paşte faţă de cea aferentă anului trecut pe rutele cu plecare din ţară.
„Numărul românilor care au plecat de Paşte a crescut cu 2,7% în acest an faţă de perioada sărbătorilor de anul trecut“, a spus Mirela Tudorache-Secan, director de marketing al companiei aeriene Blue Air.
Wizz Air nu a dat date, spunând doar că a fost „cea mai aglomerată perioadă„ de când a venit în România în 2006. Date legate de numărul total de pasageri înregistraţi de Paşte pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare din ţară, nu sunt încă disponibile.
Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti, a transmis însă că în a doua zi de Paşte s-au înregistrat peste 1.200 de comenzi la taxiuri, faţă de 400 de comenzi într-o zi normală înainte de 30 aprilie, în condiţiile în care au funcţionat şi cele două terminale touch-screen.
Ministerul Turismului nu ştie numărul de turişti de pe litoral
Date oficiale cu privire la numărul de turişti care şi-au petrecut vacanţa de Paşte pe litoralul românesc nu există. Oficialii Ministerului IMM-urilor, Mediului de Afaceri şi Turismului nu au transmis un răspuns solicitării ZF cu privire la câţi turişti şi-au petrecut minivacanţa în ţară şi în străinătate. Mai multe cifre