Guvernul a aprobat în şedinţa de ieri proiectul de Lege privind ratificarea Contractului de Finanţare dintre România, Banca Europeană de Investiţii şi Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. pentru finanţarea proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Curtici-Simeria.
Contractul, în valoare de 300 milioane euro, a fost semnat la Bucureşti, la 22 decembrie 2005 şi la Luxemburg, la 27 decembrie 2005. Reabilitarea tronsonului Curtici-Simeria se face pornind de la obligaţiile asumate de România faţă de UE privind realizarea Tronsonului Curtici-Braşov, componentă a Coridorului IV Pan European.
Principalele obiective urmărite sunt reabilitarea tronsonului de cale ferată dublă, electrificată, Curtici-Simeria, cu o lungime de 185 kilometri, oferirea de servicii de consultanţă pentru elaborarea proiectului tehnic şi a documentaţiilor de licitaţie pentru lucrări şi servicii de consultanţă pentru verificarea proiectului tehnic, detalii de execuţie şi supervizarea lucrărilor de construcţie.
Împrumutul se acordă pentru 20 de ani, cu o perioadă de graţie de cinci ani. Rambursarea se va efectua în rate semestriale timp de 20 de ani, începând cu anul 2011, iar dobânda este standard pentru proiecte publice (acoperă costurile de refinanţare BEI plus o marjă de 25 de puncte de bază). Guvernul a aprobat în şedinţa de ieri proiectul de Lege privind ratificarea Contractului de Finanţare dintre România, Banca Europeană de Investiţii şi Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. pentru finanţarea proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Curtici-Simeria.
Contractul, în valoare de 300 milioane euro, a fost semnat la Bucureşti, la 22 decembrie 2005 şi la Luxemburg, la 27 decembrie 2005. Reabilitarea tronsonului Curtici-Simeria se face pornind de la obligaţiile asumate de România faţă de UE privind realizarea Tronsonului Curtici-Braşov, componentă a