Cel mai popular motor de cautare, Google, incearca sa extinda sectiunea ziarelor din libraria online care include miliarde de articole publicate in ultimii 244 de ani, astfel compania spera sa atraga mai multi consumatori care vor sustine traficul, pentru a mentine dominatia in cautarile pe Internet, scrie presa internationala.
Proiectul anuntat extinde campania Google de a face copii digitale ale continuturilor create inainte de aparitia Internetului, iar astfel informatia va deveni mai accesibila, iar in cele din urma Google va obtine mai multe venituri din reclamele afisate pe site.
Prin aceasta initiativa, Google va suporta cheltuielile pentru a copia arhive de la orice editor de ziare care este dispus sa permita ca articolele sa fie afisate pe gratis pe site-ul Google. Editorii care vor participa vor incasa o parte nespecificata din venitul generat de reclamele afisate langa articole.
Google promoveaza programul pentru a oferi oamenilor o modalitate mai usoara de a gasi surse bogate de istorie. De asemenea, initiativa a fost construita pentru a furniza un avant financiar editorilor de ziare care incearca sa echilibreze declinul veniturilor datorat editiilor printate care au pierdut cititorii si reclamele in favoarea stirilor online.
“Cred ca acesta va fi un moment crucial pentru industrie”, a declarat Pierre Little, editor la Quebec Chronicle-Telegraph, care este considerat cel mai vechi ziar din America de Nord, cu editii datand din 1764. “Aceasta ne ajuta sa folosim bunurile care doar stau in cadrul organizatiei”.
Pittsburg Post-Gazette si St. Petersburg Times din Florida sunt alte doua ziare care au anuntat ca si-au pus la dispozitie arhivele. Google a refuzat sa specifice cate publicatii au semnat sau cat de multe companii au finantat proiectul.
Google a acceptat deja sa cheltuiasca 10 milioane de dolari pentru a face copi