În prag de iarnă, românii vor ajunge mult mai repede pe litoralul Mării Negre. Pare o glumă, dar e realitatea. După mai multe tăieri parţiale de panglică făcute de fostele guvernări, premierul Victor Ponta a anunţat că ultimul tronson din autostrada Bucureşti-Constanţa, mai exact cea de-a doua cale din segmentul Cernavodă-Medgidia, va fi inaugurat pe 15 noiembrie, după ce în luna iulie a fost deschisă circulaţia doar pe o bandă pe sens. Astfel că, de la jumătatea lunii noiembrie, întreaga autostradă care leagă Capitala de Constanţa va fi finalizată pe ambele sensuri.
Pe de altă parte, marţi dimineaţă a fost deschis circulaţiei un alt tronson de autostradă, de 9,5 km, din cadrul autostrăzii Timişoara-Lugoj. Evenimentul a fost unul discret, marcat printr-un comunicat al CNADNR, nici un înalt oficial guvernamental nefiind de faţă. Între cele trei firme care au executat lucrările se numără două aparţinând omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, unul dintre aşa-numiţii regi ai asfaltului, care a reuşit să termine lucrările cu 6 luni mai devreme de termenul contractual.
Astăzi însă Ponta va participa, alături de omologul său bulgar, la inaugurarea celui de-al doilea "Pod al Prieteniei", de la Calafat-Vidin. Deocamdată podul va fi deschis circulaţiei doar pentru pietoni, urmând ca traficul auto să fie posibil din 2013.
Între timp, proiectele de autostrăzi din România înaintează în ritm de melc, după ce CNADNR a terminat fondurile de la bugetul de stat alocate investiţiilor.
Ponta l-a lăudat pe constructorul italian care "a făcut într-un an ce nu făcuse în 3-4 ani"
“Practic, pe 15 noiembrie, m-au informat cei de la Astaldi că se finalizează ultimul tronson din autostrada spre Constanţa (a doua cale din tronsonul Cernavodă-Medgidia –n.n.) (...) La autostrada spre Constanţa, de exemplu, s-a lucrat anul acesta şi s-a lucrat foarte bine, adică s