Finala Eurovision este unul dintre puţinele programe care duc Televiziunea Română în topul audienţelor.
Programele postului public nu se mai pot compara de mult, în materie de audienţă, cu cele ale canalelor private. Totuşi, TVR mai are câteva momente de strălucire, datorită etapelor finale ale competiţiilor precum Liga Campionilor sau Eurovision.
Sâmbăta trecută, cei mai mulţi dintre românii care s-au uitat la televizor au stat cu ochii pe finala Eurovision, transmisă în direct de la Baku, Azerbaidjan. În intervalul orar 22.00 - 1.24, peste 1,6 milioane de români au urmărit, în medie, ultima etapă a concursului. TVR a fost lider pe toate categoriile de public, cu o medie de 1,1 milioane de telespectatori din mediul urban şi de 546.000 de privitori din categoria de public comercial. În categoria publicului comercial, pândit de plasatorii de publicitate, intră adulţii din mediul urban, cu vârste între 18 şi 49 de ani.
Totuşi, interesul românilor faţă de Eurovision a scăzut semnificativ în ultimii 10 ani. La nivel naţional, finala din 2002 a avut aproape 3,2 milioane de telespectatori, de două ori mai mult decât finala din 2012. Postul public a reuşit însă să crească sensibil interesul publicului comercial. Astfel, dacă în ultimii 10 ani finala Eurovision a avut o medie 447.000 de telespectatori din rândul publicului comercial, pe minut, ediţia din acest an a strâns, în medie, 546.000 de oameni.