Cristina Iordache, mamă a doi elevi de gimnaziu, spune că din cauza programei încărcate şi dificile este nevoită să pregătească zi de zi lecţiile alături de copiii săi. Inspectoratele vor ca şcolarii să fie scutiţi de teme în vacanţă. Unii psihopedagogi afirmă că elevii sunt supuşi unor abuzuri cognitive în timpul anului şcolar. Temele pentru acasă sunt multe şi grele. Indiferent că sunt la gimnaziu sau la liceu, după ce ajung acasă de la şcoală, copiii se apucă de învăţat până seara târziu pentru a face faţă cerinţelor profesorilor.
Pentru vacanţa de iarnă, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a recomandat profesorilor să nu dea elevilor teme. „Aceasta înseamnă că voi avea şi eu vacanţă alături de copiii mei” spune Cristina Iordache.
Ea are doi copii, unul elev în clasa a V-a şi altul în VII-a. „Ministerul Educaţiei ar trebui să-mi plătească o jumătate de normă pentru că, zi de zi, sunt nevoită să-mi petrec tot timpul liber pe care-l am ajutându-mi copiii la lecţii”, ne-a spus doamna Iordache.
„Copiii ajung pe la ora 18 şi ceva acasă. O jumătate de oră mănâncă, apoi încep să facă temele la matematică, fizică, chimie. Depinde ce au pentru a doua zi. Îi prinde şi ora 22 rezolvând la probleme. Numai la o problemă de chimie pentru clasa a Vll-a am stat o oră şi jumătate, ca părinţi, ca să ne dumirim ce se cere”, afirmă mămica.
Acesta mai spune că există o neconcordanţă, semnalată de acum doi ani Ministerului Educaţiei, între programa la matematică şi cea la fizică. Problemele la fizică de la clasa a Vll-a implică cunoşterea funcţiilor trigonometrice, care la matematică se fac în clasa următoare, iar cele la chimie nu au legătură cu ce conţine manualul.
Nici la limba română lucrurile nu stau foarte bine. „Evaluarea elevilor se bazează pe sistemul predat – tocit – ascultat - uitat. Dacă ma