Dupa 30 de ani de activitate ca designer de web si print, timp in care a creat si relansat peste 450 de publicatii, Mario Garcia vede in online viitorul presei actuale. Focus si investitii in editiile online ale ziarelor, revizuirea continutului din print astfel incat sa poata fi adaptat la cat mai multe platforme si un continut foarte bine definit sunt cateva din recomandarile oferite de Garcia jucatorilor din industria de profil.
Daca in cazul ziarelor audientele doar lectureaza respectivele stiri, in ceea ce priveste online-ul, utilizatorii participa la actul jurnalistic, oferind feedback.
“In presa scrisa ai o audienta pasiva, careia ii prezinti informatia si despre care nu ai foarte multe date. In online poti implica audienta, primesti feedback pentru materialele pe care le prezenti, vorbim de o audienta care participa la actul jurnalistic. Metaforic vorbind daca ai juca tenis in presa scrisa practic te joci lovind un perete, in timp ce in online te joci cu altcineva, care iti raspunde in felul sau, in permanenta diferit”, a declarat, pentru Wall-Street, Mario Garcia (foto).
Potrivit acestuia, publisherii ar trebui sa acorde o atentie sporita online-ului, in conditiile in care, in urmatorii ani, editiile saptamanale ar putea trece exclusiv online, ramanand in variant tiparita doar editiile de weekend.
“Pentru 85% dintre ziare, online-ul este doar un cos de gunoi in care sunt aruncate la repezeala aceleasi titluri ca cele din editia tiparita. Acest lucru se va schimba. Ziarul viitorului nu va mai fi atat de consistent. Sarcinile vor fi definite din ce in ce mai clar. Din ce in ce mai mult, online-ul va continua sa acopere subiectele de tip breaking news, in timp ce printul va fi prezent ca un element auxiliar, folosit pentru interpretarea, analiza mai profunda a respectivelor evenimente, adresandu-se unei anumite audiente, cea care tine sa c