“Proiectul acesta s-ar putea sa aiba unele probleme, dar nu sunt eu acela care ii va spune sefului” este unul dintre gandurile care poate trece prin mintea unui angajat intr-o perioada economica dificila, scrie Entrepreneur.com.
In astfel de momente, modalitatea in care sefii reusesc sa comunice cu subalternii devine foarte importanta, mai ales ca de multe ori angajatilor le este frica ca isi vor pierde locul de munca si devin tot mai reticenti in a discuta despre problemele pe care le intampina.
Un studiu al GFK Romania prezentat la inceputul acestei luni arata ca cele mai mari temeri ale romanilor sunt pierderea locului de munca, imposibilitatea de a-si plati datoriile si scaderea calitatii vietii. Pe de alta parte, anul trecut, romanii isi doreau un nivel de trai cat mai decent si mai mult confort.
Chiar daca firma dumneavoastra nu a fost afectata, angajatii citesc stirile si stiu ca rata somajului a crescut foarte mult in acest an, ajungand in luna iulie la 6,3%, maximul ultimilor cinci ani.
De asemenea, poate cunosc persoane care nu au o slujba la ora actuala si fiindu-le frica ca acelasi lucru li s-ar putea intampla si lor, prefera sa taca. Din punctul lor de vedere este mai bine sa reactioneze astfel, iar tacerea autoimpusa devine un mijloc de autoconservare.
Desi angajatii comunica foarte des intre ei prin messenger sau retele sociale, lipseste o opinie din partea sefului asupra a ceea ce fac ei.
Entrepreneur ofera cateva sfaturi prin care bariera dintre manageri si angajati poate fi indepartata:
1. Incearcati sa aflati daca tacerea este un lucru general valabil in compania dumneavoastra sau se limiteaza la doar cateva persoane. Un angajat al carei sotii tocmai si-a pierdut slujba s-ar putea sa nu-si doreasca foarte mult sa vorbeasca, dar acest angajat poate fi un caz izolat.
2. Invata sa cunosti temerile anga