Tracţiunea integrală, habitaclul foarte spaţios, confortul unei limuzine şi motorizările sportive sunt câteva dintre atributele celor două modele Dacă acum 10 ani, aceste modele erau
Tracţiunea integrală, habitaclul foarte spaţios, confortul unei limuzine şi motorizările sportive sunt câteva dintre atributele celor două modele
Dacă acum 10 ani, aceste modele erau prezenţe rare pe şosele, cel puţin în Europa, acum, numărul acestora este în creştere vertiginoasă. Şi au şi de ce să fie dorite de şoferi, pentru că oferă spaţiul interior comparabil cu modelele break, confortul unei limuzine şi măcar 50% din capacităţile unei maşini de teren.
Evident, SUV-urile nu au reuşit să atingă perfecţiunea în industria auto. Ce penalizează un SUV în faţa cumpărătorului european, şi implicit a celui român, sunt dimensiunile, destul de mari, consumul de carburant, de multe ori apropiat de cel al microbuzelor, şi, nu în ultimul rând, preţurile, piperate.
Cu toate acestea, SUV-urile se vând ca pâinea caldă în Europa, cât despre România, cifrele spun totul. Anul trecut s-au vândut 11.000 de maşini de teren, cu 43% peste cele aproape 7.800 vândute în 2005. Creşterea segmentului SUV a fost accelerată şi în 2005, când vânzările au crescut cu 65% peste anul 2004.
În primul trimestru din 2007, în România s-au vândut aproape 3.300 de SUV-uri, cele mai de succes fiind Hyundai Santa Fe, 617 unităţi, Volkswagen Touareg 403, Toyota RAV4 (302) şi Hyundai Tucson (225 de unităţi). În Europa, cifrele sunt la fel de evidente ca la noi.
Astfel, dacă în 1997 pe bătrânul continent se vindeau 300.000 de SUV-uri, ceea ce le conferea o cotă din piaţă de 1,9%, anul trecut, vânzările de astfel de vehicule au ajuns la 1,2 milioane de unităţi, adică 6,6% din vânzările totale de maşini. Estimările arată că, în 2011, în Europa se vor vinde 1,4 milioane de maşini de teren, i