Noul X-Trail 2014 va utiliza platforma grupului Renault-Nissan botezată CMF (Common Module Family) şi va fi un model global vândut în 190 de ţări, fabricarea şi asamblarea acestuia urmând să se facă în nouă locaţii.
Cu un aer premium ce aduce cu imaginea crossoverului Murano, al treilea X-Trail beneficiază de sistemul de tracţiune integrală Nissan ALL Mode 4x4 ce oferă de la un comutator circular plasat pe consola centrală opţiunea 4x2, Auto Mode gestionat electronic şi Lock AWD pentru situaţiile din off-road când gluma se îngroaşă.
Sistemele de asistenţă electronică UpHill Start Support (asistentul la urcarea pantelor) ori Advance Hill Descent (asistent la coborârea rampelor) sunt alţi aşi din mâneca capabilului SUV. Active Ride Control monitorizează suprafaţa drumului pentru a detecta denivelările ce ar putea deranja ocupanţii, variind şi adaptând dinainte suspensiile pentru a compensa acest inconvenient.
Active Engine Brake pregăteşte transmisia Xtronic şi cutia CVT (automată cu variaţie continuă), adăugând acel impuls la frânarea în curbe sau atunci când X-Trail se apropie de un stop, promiţând un control mai ferm al frânării şi eliberând de un efort suplimentar piciorul şoferului ce acţionează pedala.
Active Trace Control este preluat de la divizia de lux Infiniti şi utilizează senzori pentru a monitoriza viteza, unghiul de virare, reducând în acelaşi timp subvirarea. „Nissan Connect” este sistemul de infotaiment ce are ca interfaţă un display TFT de 7 inci „touch-screen” (comandă tactilă), acesta fiind şi gazda navigaţiei ce utilizează Google Maps, centrala având o pleiadă de aplicaţii ce acoperă domeniul muzical, reţelele de socializare, punctele de interes din marile oraşe plus multe alte funcţii.