Produsele si materialele autohtone au fost cele mai solicitate de catre persoanele care si-au renovat locuinta
In ultimul an, in patru din zece gospodarii s-au realizat lucrari de renovare sau de imbunatatire a conditiilor de locuit, se arata in studiul Mercury Omnibus, efectuat in exclusivitate pentru revista Capital. Cei mai multi dintre romanii care au vrut sa dea un aspect nou locuintei s-au axat in principal pe zugravitul interiorului, reiese din sondajul companiei Mercury Research.
Montatul sau schimbatul gresiei, faiantei, usilor, geamurilor termopan, obiectelor sanitare etc. sunt, la randul lor, tipuri de activitati domestice intalnite destul de frecvent in ultimele 12 luni. In Moldova insa, doar in 23% din gospodarii s-au facut imbunatatiri/renovari, comparativ cu media la nivel national, de 39%.
Tot in aceasta regiune, o pondere ridicata a persoanelor intervievate a mentionat ca nu intentioneaza sa efectueze astfel de operatiuni nici in viitorul apropiat. In ceea ce priveste materialele folosite, tara de provenienta face diferenta intre produsele achizitionate.
In cazul gresiei si faiantei, de exemplu, produsele autohtone au fost cele mai cautate, mai mult de jumatate din utilizatori optand pentru marcile romanesti. Pe de alta parte, 13% au preferat sa-si monteze in casa gresie sau faianta din Spania, iar 9%, din Italia. In ceea ce priveste rama sau geamul termopan, produsele locale se afla la egalitate cu cele de provenienta germana.
Interesant este ca in majoritatea situatiilor (94%), pentru operatiunile efectuate au fost folosite resurse financiare proprii, doar 9% din respondenti afirmand ca au apelat la un credit bancar. Facem precizarea ca studiul a fost realizat in luna iulie a.c., pe un esantion reprezentativ la nivel national, constituit din 1.154 de respondenti, cu varsta peste 18 ani. @N