Afaceriştii din Asia îşi fac calcule legate de modul de amortizare a investiţiei care s-ar putea cifra numai în Vrancea la 350 de milioane de euro.
Începute în urmă cu 25 de ani, lucrările la Canalul Siret-Bărăgan au mers bine până la Revoluţia din decembrie 1989, când s-au realizat şi primii kilometri de infrastructură.
Proiectat pentru a permite irigarea a peste 600.000 de hectare de teren din Câmpia Română, dar şi pentru obţinerea de energie electrică, Canalul a fost realizat până în prezent doar pe o lungime de 11 kilometri din cei 190 km cât reprezintă întreaga lucrare.
CLICK aici pentru imagini
Din cei 11 kilometri, doar 5,7 sunt funcţionali şi se află pe teritoriul Vrancei, până la ieşirea din judeţ urmând să mai fie realizate lucrări pe alţi 39 de km.
În ultimii ani, statul a alocat foarte puţine fonduri, mai mult pentru conservarea lucrărilor, astfel că singura variantă plauzibilă pentru continuarea Canalului Siret-Bărăgan este legată de realizarea unui parteneriat public privat.
Un grup de investitori chinezi s-a aflat zilele trecute în ţara noastră şi s-a interesat de investiţie, intenţia fiind una serioasă, după cum spun autorităţile.
"Săptămâna trecută am avut o întâlnire cu delegaţia chineză, care are un apetit pentru astfel de investiţii. Cel mai importat lucru pe care l-a cerut partea chineză a fost modul de amortizare a investiţiilor. Avem un proiect incipient pentru Canalul Siret - Bărăgan pe ceea ce înseamnă infrastructura de irigaţii, fie prin gravitaţie, fie prin pompare, şi care ar putea fi finanţat din investiţii private, dar şi din fonduri structurale", a precizat Daniel Botănoiu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii.
Pentru finalizarea celor 50 de kilometri care traversează Vrancea sunt necesari 350 milioane euro.
Trei ministere îşi împart Canalul
Reprezentanţii