Proiectul prevede construirea unui drum lung de 8,2 kilometri. Şoseaua se va intersecta cu calea ferată, cu un drum judeţean, un drum naţional şi cu viitoarea autostradă Colidorul IV Pan European.
Consiliul local Sebeş a dezbătut ieri după-amiază mai bine de două ore varianta şoselei de centură a oraşului, dar şi oportunităţile de finanţare care ar putea exista în prezent şi pe viitor. Consilierii locali au aprobat una dintre cele patru variante propuse de firma care elaborează studiul de fezabilitate, „Pory România“ SRL.
Soluţii de finanţare
Soluţia propusă de reprezentanţii primăriei are 8,2 kilometri şi costă 36,9 milioane de euro. Traseul pleacă din DN7, de la intrarea în Sebeş dinspre Sibiu, traversează calea ferată, drumul judeţean spre Daia Română şi DN1 spre Alba Iulia şi ajunge tot în DN7, spre Deva. Şoseaua de centură ar urma să subtraverseze şi viitoarea autostradă din Colidorul IV Pan European, care au urma să treacă pe lângă Sebeş.
„Această variantă este cea mai oportună la momentul actual. Va avea patru benzi pe sens şi va decongestiona total traficul auto din oraş. După finalizarea studiului de fezabilitate, în luna octombrie, vom merge la Ministerul Transporturilor pentru a solicita alocarea unei finanţări. Este un drum naţional şi nu este normal să suporte doar locuitorii Sebeşului costul investiţiei“, a spus primarul Mugurel Sârbu.
Acesta a completat că alte oportunităţi de finanţare ar fi contractarea unui credit au construirea şoselei de către o firmă care, ulterior, să îşi recupereze investiţia prin impunerea unei taxe.
Consilieri sceptici
Unii consilieri s-au arătat, însă, sceptici în legătură cu succesul unui demers la minister. „Tind să cred că se va alege praful de acest proiect. Ministerul nu ne va da bani, iar gradul de îndatorare nu cred că ne va permite să luăm un credit. Dacă se pune ta